۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی در بنادر امام و سجافی

سه پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در بنادر امام خمینی و بندر سجافی هندیجان با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۲۱۴۹

بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی در بنادر امام و سجافی

به گزارش خبرنگار مانا، این پروژه‌ها شامل تعمیرات اساسی جاده بندر امام خمینی به مجتمع بندری به طول ۱۰ کیلومتر، تعمیرات اساسی محور A  راه آهن داخلی بندر امام خمینی به طول ۶ کیلومتر و تعمیرات اساسی بندر سجافی در مساحتی معادل پنج هکتار از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به ارزش  یک هزار و ۹۵ میلیارد ریال و با هدف توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های این دو بندر اجرایی شده است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به توسعه و رونق فعالیت‌های بازرگانی در مجتمع بندری امام خمینی  بیان داشت: افزایش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی و لزوم خدمات رسانی هر چه بیشتر به صاحبان کالا و مشتریان، توسعه زیرساخت‌های بندری را بیش از پیش ضروری کرده است.
وی در تشریح جزئیات این سه پروژۀ عمرانی که ۱۳۵ فرصت اشتغال را ایجاد کرده است، افزود: با بهره‌گیری از پروژه بزرگراه بندر امام خمینی به مجتمع بندری که شامل بهسازی و توسعه محور مواصلاتی مجتمع بندری امام خمینی به ابتدای بزرگراه خلیج فارس است، رفت و آمد ناوگان جاده‌ای بیش از پیش تسهیل و ایمنی تردد در آن افزوده می‌شود.

همچنین با هدف توسعه سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی کالا و تقویت زیرساخت‌های مربوطه محور A راه آهن داخلی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته و به بهره‌برداری رسید.

دریس افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر سجافی به منظور رونق فعالیت‌های بازرگانی و توسعه کسب و کار در مناطق محروم از اهم اهداف تعمیرات اساسی بندر سجافی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار