۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

گردشگری نوروزی در مناطق ساحلی خوزستان منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

استاندار ویژه خوزستان گفت: گردشگری در ایام نوروزی در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۹۹۷

گردشگری نوروزی در مناطق ساحلی خوزستان منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

دکتر صادق خلیلیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: برای فعال کردن گردشگری دریایی در مناطق ساحلی هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به  گسترش اُمیکرون در مناطق ساحلی خوزستان اظهار داشت: فعالیت شناورها و قایق‌های گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان همچنان به علت مخاطرات ناشی از کرونا ممنوع است.

استاندار ویژه خوزستان با بیان اینکه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان در صورت اثبات آلودگی ایزوله می شوند، افزود: پروتکل‌های بهداشتی با شیوع سویه اُمیکرون به شدت رعایت می شود.

خلیلیان افزود: هیچ یک از سرنشینان خارجی کشتی های ورودی به بنادر خوزستان نمی توانند از کشتی ها خارج شوند.

الزام گردشگران خارجی به تزریق دو دُز واکسن

استاندارخوزستان گفت: گردشگران خارجی که قصد ورود به خوزستان را دارند باید تست منفی PCR داشته باشند و در صورت انجام واکسیناسیون می‌توانند از مرزهای دریایی و زمینی وارد خوزستان شوند.

وی گفت: مشاهده هرگونه موارد مشکوک به اُمیکرون‌، گردشگر به کشور خود بازگردانده می شود و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خوزستان نخواهد داشت.

خلیلیان افزود: ورود گردشگر به منطقه آزاد اروند تابع شرایط ضوابط و شرایط خاصی است که باید رعایت شود و در صورت مشاهده موارد مشکوک به کرونا‌، گردشگران نمی‌توانند وارد منطقه آزاد اروند شوند.

وی گفت: با وجود شرایط خاص کرونایی‌، صادرات کالا از راه دریا و منطقه آزاد اروند به عراق ادامه دارد ولی رعایت پروتکل‌ها برای پیشگیری از کرونا به دقت باید رعایت شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار