۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

اولین جلسه ستاد سفر‌های نوروزی بوشهر برگزار شد/ شناور‌های گردشگری برای خدمات نوروزی در خلیج فارس ساماندهی می‌شوند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی در بوشهر، گفت: با توجه به مرز آبی گسترده استان و سواحل زیبا، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۹۲۳

اولین جلسه ستاد سفر‌های نوروزی بوشهر برگزار شد/ شناور‌های گردشگری برای خدمات نوروزی در خلیج فارس ساماندهی می‌شوند

محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید شرایط مناسب برای سفری امن و خاطره انگیز برای ورود مسافران به استان داشته باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این ستاد از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که هریک از آنها وظایف مشخصی برایشان تعریف شده است، تصریح کرد: نهایی شدن مصوبات جلسه مشروط بر تایید و صدور مجوز ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط شیوع بیماری در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز دو ماه تا نوروز باقی مانده است، بیان داشت: امیدواریم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت عموم مردم تا آن زمان با شرایطی عاری از کرونا، ایام نوروز میزبان گردشگران نوروزی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استان باشیم.

این مقام مسئول در استن بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در بوشهر، گفت: با توجه به مرز آبی گسترده استان و سواحل زیبا، ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی و ساحلی در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.

ارسطوزاده خاطرنشان ساخت: در همین راستا ساماندهی شناورهای استان برای ارائه خدمات مناسب گشت‌های دریایی در آبهای خلیج فارس در محدوده آبهای بوشهر در دستور کار کمیته مربوطه ستاد خدمات سفر استان بوشهر قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به استان بوشهر در ایام نوروز توزیع مناسب سفر در سطح استان از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های بخش خصوصی، بهره‌مند شویم.

ارسطوزاده با تاکید بر نقش مهم شهرداری‌ها در زمینه میزبانی از گردشگران نوروزی، اذعان داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های در حال انجام شاهد عملکرد قابل قبول شهرداری‌های استان نسبت به ارائه خدمات مناسب و تسهیلات به گردشگران ورودی در ایام نوروز باشیم.

وی با تا کید بر اینکه فعالیت این ستاد موجب تقویت ظرفیت‌ها می‌شود و می‌توانیم با هم‌فکری، فصل گردشگری خوبی را پیش رو داشته باشیم، یادآور شد: برگزاری جلسات ستاد سفرهای نوروزی در فرمانداری‌های شهرستان های استان نیز به طور جداگانه برگزار می شود.

وی به برگزاری جلسه ستاد تسهیلات سفر در بندر دیلم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بندر دیلم یکی از دروازه‌های ورودی استان است، باید برنامه‌های لازم ستاد سفر با نیازسنجی کارشناسی، بر اساس شرایط کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی تنظیم شود.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، ظرف دو ماه باقی مانده باید نواقصات موجود در زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی شناسایی شده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

ارسطوزاده تصریح کرد: به‌زودی کمیته‌های تخصصی و زیرمجموعه‌های ستاد در شهرستان تشکیل خواهد شد و بر اساس شرح وظایف عمل خواهند کرد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، برگزاری این جلسات به منظور انجام هماهنگی و آمادگی در راستای پذیرش گردشگران نوروزی است و اجرایی شدن تصمیمات جلسات بدون شک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا ظرف دو ماه آینده خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار