۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

واردات بیش از ۱۲.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۵۶۱ هزار تن انواع کالای اساسی از دو بندر امام خمینی (ره) و خرمشهر از طرق گمرکات خوزستان ترخیص و وارد کشور شده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۵

واردات بیش از ۱۲.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی از گمرکات خوزستان

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: کالا‌های وارداتی شامل گندم، ذرت، کنجاله، سویا، دانه، سویا، برنج و جو از کشور‌های رومانی، آلمان، صربستان، استرالیا، روسیه، اوکراین، کانادا، ترکیه، تایلند و چین بوده که از طریق بندر امام خمینی (ره) و بندر خرمشهر وارد کشور شده‌اند.  

وی اظهار داشت: بیشترین حجم کالای وارداتی شامل ذرت به میزان پنج میلیون و ۲۹۹ هزار تن بوده که از کشور‌های برزیل، اوکراین، رومانی، صربستان، آرژانتین، ترکیه و از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور وارد شده است.

بلوطی میرزا افزود: میزان واردات کالا‌های اساسی از طریق گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: بیش از ۹۷ درصد حجم واردات کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) و سه درصد نیز از بندرگاه خرمشهر وارد کشور شده است.

بلوطی میرزا در ادامه افزود: واردات کالا‌های اساسی به کشور طبق برنامه از بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان حدود چهار میلیون تن کالا‌های اساسی در انبارها، اسکله‌ها و لنگرگاه‌های بندر امام وجود دارد.

حدود ۸۵ درصد حجم واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

امسال واردات کالا‌های اساسی به کشور به علت خشکسالی شدید، کم آبی و متعاقب آن کاهش تولید کالا‌های اساسی به خصوص گندم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار