۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

۱۳۱ صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران دریابانی این فرماندهی امسال در عملیات‌های مختلف موفق به دستگیری ۱۳۱ صیاد غیرمجاز از آب‌های حاشیه این جزیره شدند.
کد خبر: ۹۱۸۷۹

۱۳۱ صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند

به گزارش مانا؛ سرهنگ علی اصغر جمالی با بیان اینکه این افراد در نتیجه اجرای طرح تشدید برخورد با صیادان غیر‌مجاز در این جزیره دستگیر شدند افزود: امسال از لنج های توقیف شده ۸۶ هزار متر مربع تور ماهیگیری غیرمجاز کشف شده که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد دارد.
وی گفت: شناورهای توقیفی فاقد هویت و مجوز صید بوده که از بنادر اطراف کیش با استفاده از تورهای ممنوعه منوفلامنت در محدوده صیادی کیش فعالیت خود را انجام می‌دادند.
سرهنگ جمالی با بیان اینکه مأموران این فرماندهی در ایام مختلف سال طرح تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز را اجرا کردند اضافه کرد: افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.
ماهیگیری همواره یکی از مشاغل فراگیر ساکنان بومی این جزیره بوده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این جزیره به‌طور رسمی با ٤٠ لنج و بیش از ١٣٠ قایق به شغل ماهیگیری مشغول هستند.
حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر مترمربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار