۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

مسابقات جام‌جهانی قطر؛ فرصتی ویژه برای گردشگری کیش

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از متولیان حوزه گردشگری در مناطق آزاد کشور خواست تا با بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های قانونی، زیرساختی و مرزی خود به عنوان مقاصد پیشرو در گردشگری کشور ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۸

مسابقات جام‌جهانی قطر؛ فرصتی ویژه برای گردشگری کیش

به گزارش مانا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با  معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، کیش، قشم و ماکو که در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌اقتصادی و ویژه اقتصادی تهران برگزار شد، گفت: مناطق آزاد کشور می‌توانند با تکیه بر ویژگی‌های متمایز خود از جمله وجود زیرساخت‌ها، تاسیسات گردشگری مورد نیاز، نزدیکی به مرزها، بهره‌مندی از منابع طبیعی و نیز دارا بودن جاذبه‌های متمایز به عنوان مقاصد پیشرو گردشگری در کشور ایفای نقش کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌، ادامه داد: نزدیکی به مرزهای کشور امکان تمرکز بر بازارهای هدف گردشگری را برای مناطق آزاد کشور فراهم آورده است و می‌تواند سبب حرکت یکپارچه و بهره‌مندی هدفمند از روابط بین‌الملل شود.

شالبافیان همچنین تمرکز بر محتوا سازی و تولید اقلام تبلیغاتی را نیز یکی دیگر از اقدامات موثر در معرفی و شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد کشور خواند و بر تمرکز بیشتر در بخش اطلاع‌رسانی فضای مجازی متناسب با سلایق و موقعیت بازارهای هدف بین‌المللی گردشگری تاکید کرد.  

وی در ادامه برگزاری مسابقات جام‌ جهانی در کشور قطر را فرصتی ویژه برای منطقه آزاد کیش خواند و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور جذب تماشاگران حاضر در این رویداد مهم بین‌المللی را فرصتی غنیمت به شمار آورد. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به امکان ایجاد هاب پروازی یا مرکز توزیع پروازها از طریق منطقه آزاد کیش افزود: با انجام پرواز مستقیم از کشورهای مختلف به مناطق آزاد امکان ایجاد هاب پروازی یا مرکز توزیع پروازها به سایر استان‌ها وجود دارد و این امکان نقش موثری در توزیع مسافران به سایر استان‌های کشور خواهد داشت.

شالبافیان در پایان اظهار کرد: باور داریم که مدیران مناطق آزاد و مدیران کل استانی می‌توانند همواره با تعامل دو‌سویه و همدلانه فرصت‌های متمایزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور فراهم کنند.

همچنین در این نشست معاونان مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، کیش، قشم و ماکو نیز ظرفیت‌ها و چالش‌های خود را در حوزه گردشگری از جمله حفظ و نگهداری، مدیریت و بهره‌برداری از آثار ثبت ملی و جهانی و نیز نبود الگوی توسعه و تعیین ارتباط کارکردی جزایر با یکدیگر، مطرح کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار