۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

محمولۀ قاچاق مرجان دریایی در محور شهرستان جم کشف شد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: محمولۀ قاچاق ۱۷ کیلوگرم مرجان دریایی توسط واحد مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی شهرستان جم کشف و قاچاقچیان به جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۹۱۷۵۶

محمولۀ قاچاق مرجان دریایی در محور شهرستان جم کشف شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد تقی محمدی اظهار داشت: محمولۀ قاچاق مرجان دریایی از شهرستان عسلویه توسط یک دستگاه اتوبوس در حال انتقال به استان فارس و قم بود که با توجه به مشکوک بودن آنها، مأموران انتظامی جم بسته‌بندی‌های جاسازی شده در دو را جعبه کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه به دستور دادستان جم محمولۀ یاد شده به حفاظت محیط زیست برای انتقال به زیستگاه طبیعی در سواحل مرجانی نایبند ارسال شد، گفت: با پیگیری قضایی لازم متهمان برای هر کیلوگرم مرجان دریایی ۶۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع بیش از یک میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

بر پایه این گزارش قاچاقچیان مرجان‌های دریایی آن را به شهر‌های مختلف و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای فروش انتقال می‌دهند.

بر‌اساس اعلام کارشناسان حفاظت محیط زیست انواع گونۀ مرجان در محدودۀ آب‌های خلیج فارس، جزایر و سواحل استان بوشهر شناسایی شده است که برداشت قاچاق مرجان‌ها از سوی افراد سودجو و فروش آن‌ها از عوامل انقراض این زیست‌بوم‌های دریایی است و حیات مرجان‌ها را تهدید می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار