۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

تولید ۱۳۰ هزار تُن میگو در افق سال ۱۴۰۴

مدیر کل میگو و ماهیان آب شور سازمان شیلات ایران از تولید سالانه ۱۳۰ هزار تُن میگو پرورشی در افق سال ۱۴۰۴ خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۶۷

تولید ۱۳۰ هزار تُن میگو در افق سال ۱۴۰۴


حمید معدنی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس سند تحول کشاورزی در افق ۱۴۰۴ که اخیراً به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه جهاد کشاورزی ابلاغ شده تولید ۱۳۰ هزار تن میگوی پرورشی در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و گلستان قابلیت حصول دارد و در چشم‌انداز توسعه آبزی پروری بر اساس الزامات، این پتانسیل نیز در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: ظرفیت آبِ شور برای تولید میگو در چهار استان ساحلی در جنوب کشور (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، بوشهر) و استان گلستان به صورت قطعی وجود دارد و امسال تولید میگو در کشور به ظرفیت حدود ۵۷ هزار و ۵۰۰ تُن رسیده است.

مدیرکل میگو و ماهیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: قابلیت آبزی پروری انواع گونه‌ها در خوزستان وجود دارد و با توجه به مطالعات جامع، خوزستان می‌تواند در حوزه‌های آبزی پروری رویکرد‌های جدیدی به خود اختصاص دهد و از نظر بهره‌وری و توسعه پایدار به یک جایگاه قابل اعتنا و اتکا برسیم.

معدنی افزود: بر‌اساس تکلیف برنامه ششم توسعه تولید میگو تا پایان سال جاری ۶۰ هزار تن است که این میزان محقق خواهد شد.

وی گفت: ۲۱۳ هکتار ظرفیت در کشور شناسایی شده و اگر بخش قابل توجهی از آن وارد زنجیرۀ تولید شود، تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سند تحول نیز تحقق می‌شود.

مدیرکل میگو و ماهیان آب شور سازمان شیلات ایران از استقبال تولید کنندگان در پرورش جلبک خبر داد و تأکید کرد: در حوزۀ سایر آبزیان آب شور باید به سمت گونه‌های جدید و یا گونه‌هایی که مورد اقبال عمومی واقع شده‌اند، برویم.

وی گفت: تحقق برنامه چشم‌انداز توسعه در قالب پرورش جلبک نیز به صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مانا، مجتمع پرورش میگو در چوئبده آبادان در دهۀ ۷۰ در مساحت یک هزار هکتار از اراضی شوره زار با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد، ولی هم اکنون به صورت نیمه فعال و محدود در حال تولید میگو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار