۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

ممنوعیت تجارت بزرگ‌ترین بندر هند با ایران لغو شد

ممنوعیت تجارت بزرگ‌ترین بندر هند با ایران لغو شد
شرکت آدانی هند اعلام کرد که ممنوعیت واردات و صادرات از بندر موندرا با سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان را لغو کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۳

به گزارش مانا به نقل از اکونومیک تایمز، شرکت آدانی هند اعلام کرد که واردات و صادرات با مبدأ یا مقصد سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان از بندر موندرا را لغو کرده است.

این شرکت در ماه اکتبر بود که مبادلات تجاری از موندرا را با این سه کشور ممنوع کرده بود.

گفته می‌شود؛ آدانی پس از گفت‌وگو با مقامات ترمینال موندرا و شرکت‌های کشتیرانی در کنار انجمن کارگزاران گمرکی و وارد کنندگان این بندر و تعهد گرفتن از آنها برای پایبند بودن به مسائل ایمنی و امنیتی، این ممنوعیت را لغو کرده است. این شرکت صادرات و واردات محموله‌های کانتینری را ممنوع کرده بود.

در حالی شاهد لغو ممنوعیت مبادلات تجاری در این بندر هستیم که کمتر از یک ماه پیش در بندر گوجارات از دو کانتینر سه تن هروئین کشف شده بود.

بندر موندرا بزرگ‌ترین تجاری هند به شمار می‌رود و در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با سهم ۳۲ درصدی از جابه‌جایی مبادلات کانتینری در هند بزرگ‌ترین بندر کانتینری این کشور بوده است.

بنا به آمارهای دولتی بین ماه‌های آوریل تا جولای و درواقع در سه ماهه دوم سال جاری از این بندر ۱۵۳ میلیون دلار با ایران مبادلات تجاری انجام شده است.

از جمله کالاهای داد و ستد شده از طریق این بندر با ایران می‌توان به میوه‌های خشک، مواد شیمیایی غیرمعدنی، فلزات کمیاب، سوخت‌های معدنی و مواد قیری اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار