۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

اجرای طرح بهبود شاخص‌های بهره وری در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تهیه سند بالادستی و نقشه راه این بندر گفت: طرح بهبود شاخص‌های بهره وری به عنوان سند بالادستی و نقشه راه در بندر خرمشهر در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۵۷۷

اجرای طرح بهبود شاخص‌های بهره وری در بندر خرمشهر


به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در نشست هم اندیشی بررسی پروژه مطالعاتی ارزیابی برنامه‌های استراتژیک بندر خرمشهر در چشم انداز ۱۰ ساله افزود: در فاز نخست این طرح که در ۶ مرحله عملیاتی توسط دانشکده مدیریت، علم و فنّاوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهیه شده است، شناخت وضعیت موجود، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی بررسی می‌شود.

وی تدوین و اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک را مرحله دوم این سند بالادستی در بندر خرمشهر بیان کرد و گفت: ارزیابی و بهبود برنامه‌ریزی استراتژیک و ارائه راهکار‌های عملیاتی در مرحله سوم و چهارم اجرا خواهد شد.

اسعدی خاطرنشان کرد: در مرحله پنجم ریشه‌یابی راهکار‌های افزایش سرانه حضور مفید فراگیران در دوره‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی مدیران در زمینه ضرورت دوره‌های مصوب شده است و در مرحله ششم نیز گزارش نهایی طرح شامل جمع بندی نتایج فاز‌های پیشین تدوین و ارائه می‌گردد.

وی اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌های موجود بندر خرمشهر، تحلیل شکاف و تدوین وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت‌های بندری و منابع انسانی از بارزترین فاز‌های این پروژه مطالعاتی است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: این پروژه می‌تواند در زمینه افزایش جذب سرمایه‌گذاران، کاهش هزینه‌ها‌ی بندر خرمشهر باشد و منجر به افزایش سهم عملیات بندری شود.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم را برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی دارد.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران و اشغال این شهر بندری، نابود شد.

بازسازی این بندر استراتژیک و راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ و اشغالگری رژیم بعثی عراق شروع شد و هم اکنون به بندری فعال تبدیل شده است.

برچسب ها: بندر خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار