۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

تشدید نظارت بهداشتی در مرز دریایی خرمشهر

سرپرست فرمانداری خرمشهر از تشدید نظارت بهداشتی در بندرگاه و مرز دریایی خرمشهر با هدف پیشگیری از ورود احتمالی سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) به کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۰

تشدید نظارت بهداشتی در مرز دریایی خرمشهر

نادر عمیدزاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این راستا تست اجباری PCR از همه خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه خرمشهر انجام خواهد شد.

وی گفت: در صورت اثبات آلودگی در میان دریانوردان ، کشتی ایزوله خواهد شد ضمن آنکه طبق مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا کشتی ها در فاصله 20 مایلی به ساحل ، باید تست کرونا بدهند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه از تشدید عملیات ضدعفونی و گندزدایی درمحوطه های بندری خرمشهر و اجباری شدن پروتکل های بهداشتی برای کارکنان بندر ودریانوردی خرمشهر خبر داد و افزود: همه کارکنان اداره بندر باید کارت واکسیناسیون کرونا به همراه داشته باشند.

عمیدزاده همچنین از تشدید نظارت و مراقبت‌های بهداشتی در مرز بین‌المللی شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر خبرداد.

وی گفت: همه گردشگران عراقی که برای سفر به منطقه آزاد اروند از شلمچه وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شوند باید تست PCR بدهند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به حساسیت بالا نسبت به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در شهر بندری خرمشهر خبر داد و افزود: مردم باید با حفظ خونسردی خود نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ملزم باشند و بدانند هنوز مخاطرات کرونا از بین نرفته است.

وی به وضعیت آبی کرونایی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: هرگونه بی‌مبالاتی و ساده انگاری ممکن است سبب بازگشت دوباره کرونا به این منطقه شود.

به گزارش ایرنا به دنبال هشدار ستاد استانی مبارزه با کرونا، مراقبت های بهداشتی در فرودگاه بین المللی آبادان  با هدف پیشگیری از ورود احتمالی سویه جدید کرونا تشدید شده است.

منطقه آزاد اروند نیز اعلام کرد: همه تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود سویه جدید کرونا را به این منطقه به صورت نامحدود اجرایی می کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار