۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

تداوم تست کرونا در ۲۰ مایلی بنادر خوزستان/ شرایط آبی کرونایی در سواحل

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما در مقابله با کرونا، با توجه به پیدا شدن گونۀ جدید آن در جهان، انجام تست کرونا برای همه خدمه کشتی‌های ورودی به خوزستان در ۲۰ مایلی بندرگاه‌های استان است.
کد خبر: ۹۱۴۷۹

تداوم تست کرونا در ۲۰ مایلی بنادر خوزستان/ شرایط آبی کرونایی در سواحل

به گزارش خبرنگار مانا، ولی الله حیاتی در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان افزود: پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیمای حامل کالا در اسکله‌های بندر امام خمینی که تأمین کننده عمدۀ کالا‌های اساسی کشور است، لزوم هوشیاری مسئولان را در انجام تست واکسن کرونا از سرنشینان آن، در جلوگیری از ورود گونۀ جدید کرونا به کشور بیش از پیش ضروری کرده است.

وی گفت: گونه جدید ویروس کرونا در آفریقا مشاهده شده و در حال تسری به دیگر کشور‌ها است لذا کنترل و مراقبت شدید از مرز‌های دریایی و ساحلی خوزستان اجتناب ناپذیراست.

وی از فرمانداران خرمشهر، ماهشهر، آبادان و شادگان خواست نسبت به آماده سازی مکان‌هایی برای قرنطینه بیماران احتمالی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: علاوه بر مرز‌های دریایی و ساحلی استان، باید نظارت و مراقبت جدی‌تری بر فرودگاه‌های اهواز، آبادان و ماهشهر داشته باشیم.

حیاتی اظهار داشت: پرواز‌های بسیاری از خوزستان به کشور‌های حوزه خلیج فارس داریم که با کشور‌های آفریقایی در ارتباط هستند لذا نباید از این موضوع غافل شویم.

وی با بیان اینکه همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند بر تداوم رعایت پروتکل‌های و نظارت‌های بهداشتی برای حفظ وضعیت موجود تاکید کرد.

سازمان بهداشت جهانی از شیوع گونه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر داد که جهش و سویۀ بسیار بالایی نسبت به دلتا کرونا دارد.

در سال جاری دست کم ۱۲ فروند کشتی خارجی ورودی به بنادر خوزستان به علت ابتلا برخی خدمۀ آنان به ویروس کرونا، ایزوله شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار