۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از ۴ پروژه مهم سازمان بنادر در بندر امام

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از ۴ پروژه مهم  سازمان بنادر در بندر امام
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری که برای بازدید از پروژه‌های عمرانی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امام خمینی(ره) به استان خوزستان سفر کرده است، از ۴ پروژه مهم این سازمان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی دیدن کرد.
کد خبر: ۹۱۴۰۵

به گزارش مانا؛ علی‌اکبر صفایی با همراهی اعضای هیات عامل و مدیران‌ کل این سازمان، از روند اجرا و پیشرفت چهار پروژه احداث شبکه گازرسانی، جاده کمربندی بندر امام به آبادان، زیرسازی رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح و احداث بزرگ‌راه در بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این بازدید دو روزه، علاوه بر بررسی روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) به عنوان هاب کالاهای اساسی در کشور، از چگونگی وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام نیز بازدید می‌کند.
بر اساس این گزارش، پروژه گازرسانی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و با هدف کاهش آلاینده‌های محیط زیست و افزایش رضایت سرمایه‌گذارن بخش‌خصوصی؛ جاده کمربندی بندر امام به آبادان با پیشرفت ۸۵ درصد با هدف تسهیل در مسیر ترانزیتی حمل کالا و ارتقای ضریب ایمنی؛ زیر سازی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح، با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد و با هدف حذف گره ترافیکی و افزایش ایمنی مسیر دسترسی در دست انجام است.
گفتنی است، احداث جاده کمربندی یکی از مطالبه‌های جدی مردم و از پروژه‌های جدی سازمان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود، که علاوه بر تسهیل ترافیک عبوری شهری، امکان سرویس دهی به بافت تجاری و مسکونی را نیز فراهم می‌آورد.
شایان ذکر است، به جز فعالیت های توسعه‌ای و عملکردی، بنادر استان خوزستان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود خدماتی ارائه داده‌اند که احداث جاده کمربندی بندر امام - آبادان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی؛ تعمیرات بزرگراه بندر امام خمینی؛ عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح بندر امام خمینی و توسعه گردشگری دریایی در استان خوزستان از جمله موارد ایفای مسئولیت های اجتماعی قلمداد می‌شود.
در ادامه این بازدیدها؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با بیان اینکه برای بندر امام(ره) به واسطه اینکه میزبان عمده کالاهای اساسی در شهر بندری است، بسیار مهم است که کشتی‌ها حداقل زمان را در پای اسکله سپری کنند و کالاها هرچه سریع تر تخلیه شوند، تصریح کرد: با روشی که در حال انجام است به طور متوسط ۸ تا ۱۰ روز زمان می برد که یک کشتی متوسط تخلیه شود، اما با برنامه ریزی که صورت گرفت و در راستای طرح جامع مصوب، ایجاد و راه‌اندازی چند پایانه مکانیزه غلات در دستورکار قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار