۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

تعطیلی اسکله‌های قشم با وزش باد نعشی

تعطیلی اسکله‌های قشم با وزش باد نعشی
رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: وزش باد نعشی (بادهای شدید شمال شرقی) و تلاطم شدید دریا باعث تعطیلی اسکله‌های مسافری و گردشگری قشم شد.
کد خبر: ۹۱۳۸۸

به گزارش مانا، علی اشتری افزود: از بامداد تا ظهر امروز در محدوده دریایی جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام  و همچنین بندرعباس سرعت باد تا ۳۰ نات (۵۵ کیلومتر در ساعت) و ارتفاع موج تا ۶ پا (تقریباً ۲ متر) رسیده‌است.

وی ادامه داد: بر این اساس هرگونه تردد شناور مسافری در مسیرهای قشم-بندرعباس-هرمز-لارک و منطقه گردشگری جزیره هنگام ممنوع است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: رفت وآمد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه شدت این ناپایداری از ظهر دوشنبه  کاسته می‌شود، افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت آرام شدن دریا، تردد مسافری دایر می‌شود.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار