۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

توریسم دریایی نمی تواند اولویت صنعت گردشگری کشور باشد

فعال بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش گفت: دولت جدید نمی‌تواند، اولویت صنعت گردشگری را بر پایه توسعه توریسم دریایی قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۳۳۰

توریسم دریایی نمی تواند اولویت صنعت گردشگری کشور باشد

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اظهارات اخیر وزیر جدید میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مبنی بر اولویت قرار دادن صنعت گردشگری کشور بر اساس گردشگری دریایی گفت: این گفته بسیار غیرکارشناسانه است چرا که در کشور ما به دلیل توفانی شدن غیرمنتظره دریا و عدم امکانات مناسب، نمی توانیم شاهد ایجاد صنعت پیشرو در گردشگری دریایی باشیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش، ادامه داد: به طور مثال گردشگرانی که قصد سفر به جزایر خلیج فارس از طریق دریایی را دارند که به نوعی اصل گردشگری دریایی محسوب می شود، برای سفر ممکن است به دلیل توفانی بودن دریا، چند روز در بندر چارک یا آفتاب سرگردان باشند.

به گفته وی، امکانات مناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران در اسکله ها در صورت امکان عدم حرکت به سمت جزایر در روزهای توفانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون صنعت گردشگری در جزیره کیش بر پایه سفرهای هوایی حرکت می کند و امید چندانی برای کسب درآمد از طریق گردشگرانی که با شناور به جزیره وارد می شوند، وجود ندارد.

رئیس جامعه هتلداران کیش اذعان داشت: قبل از اینکه دولت بر اولویت توسعه صنعت گردشگری کشور از طریق گردشگری دریایی متمرکز شود، لازم است بسیاری از زیرساخت‌های لازم در این راستا را فراهم کند که ایجاد آنها به سرمایه گذاری کلان و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

به گفته صفا، شرط نخست و اصلی برای در اولویت قرار دادن گردشگری دریایی در جنوب و شمال کشور بدون شک جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساختهای لازم و حمایت های دولت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار