۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

کشف محموله سرقت غلات و کود شیمیایی در بندر امام خمینی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی، ۲۳ تن کالای اساسی شامل غلات و کود شیمیایی سرقتی کشف و ضبط شد و دراین ارتباط چهار متهم بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۱۲۹۵

کشف محموله سرقت غلات و کود شیمیایی در بندر امام خمینی
سردار مهدی معصوم بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به تازگی یکی از ترفند‌های سارقان ایجاد وزن کاذب، جعل و مخدوش کردن بارنامه کامیون‌های باری است که در این راستا ماموران یگان حفاظت سازمان بنادرو دریانوردی در راستای کمک به شکوفایی اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفسدان اقتصادی، حین انجام طرح پایش عبور و مرور خودروها، به تعدادی کامیون حمل بار تجاری مشکوک می‌شوند.

وی گفت: پس از بررسی اسناد و مدارک و انجام توزین مجدد مشخص شد تناژ درج شده در بارنامه کامیون‌های حامل غلات و کود‌های شیمیایی جمعا ۵۶ تن درج شده است که با وزن واقعی کالا‌های اساسی به مقدار ۷۹ تن دارای مغایرت است که در نتیجه این عملیات با هوشیاری ماموران پیشگیری و یگان حفاظت بندر امام خمینی، مقدار ۲۳ تن کالای اساسی سرقتی کشف و ضبط شد.

سردار معصوم بیگی ارزش این محموله سرقتی را ۲.۲ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در این عملیات سه دستگاه کامیون توقیف، چهار نفر دستگیر و به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب بندر امام خمینی ارجاع شدند.

وی خاطرنشان کرد: به افرد سودجو و سارقانی که با مخدوش کردن اسناد حمل بار و هرگونه اقدام مجرمانه، قصد سرقت دارند هشدار می‌دهیم با توجه به تعهد، هوشیاری و مهارت‌های فنی کارکنان یگان‌های حفاظت بنادر و دریانوردی در سراسر کشور اجازه هیچگونه سرقت محموله را که متعلق به ملت ایران است نخواهیم داد.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار