۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

کرونا در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر دوباره جان گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ویروس سرکش کرونا پس از چندی دوباره در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر خودنمایی کرد تا زنگ هشدار بار دیگر به صدا در آید.
کد خبر: ۹۱۲۸۲

کرونا در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر دوباره جان گرفت
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی‌، شهرهای بندری آبادان و خرمشهر از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی تغییر کردند.

وی علت بازگشت این شهرها به وضعیت زرد کرونایی را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری شهروندان بیان کرد و گفت: با زردشدن وضعیت کرونایی‌، بار دیگر محدودیت‌های ترددی و مشاغل در این شهرها اجرایی خود شد.

وی گفت: ترددها در مناطق ساحلی و دریایی شهرهای آبادان و خرمشهر محدود خواهد شد و فعالیت شناورها و قایق های گردشگری نیز ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به وضعیت شکننده کرونایی در شهرهای بندری ماهشهر‌، هندیجان و شادگان اشاره کرد و افزود: این شهرها در وضعیت شکننده آبی کرونایی قرار دارند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی‌، شاهد خودنمایی کرونا و بازگشت محدودیت ها در این شهرها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مانا‌، عملیات ضدعفونی و گند‌زدایی محوطه‌های بندری و اراضی پشتیبانی در بنادر امام خمینی‌، آبادان‌، ماهشهر و خرمشهرادامه دارد و کشتی های ورودی به بنادر ملزم به تست PCR کرونا هستند و در صورت محرز شدن آلودگی‌، کشتی‌ها در لنگرگاه‌ها ایزوله می‌شوند.

بنا به گفته ولی‌الله حیاتی فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونای خوزستان سفر گردشگران به مناطق ساحلی خوزستان همچنان ممنوع است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار