۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

گردشگری کیش؛ مقابل ترکیه و ارمنستان مات شد

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اشاره به گران شدن بیش از اندازه قیمت بلیت هواپیما به مقصد کیش، گفت: همین مساله باعث رکود بی سابقه گردشگری جزیره و جذب گردشگران ایرانی به کشور‌های ترکیه و ارمنستان شده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۹

گردشگری کیش؛ مقابل ترکیه و ارمنستان مات شد

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تداوم رکود صنعت گردشگری در کیش پس از شیوع کرونا از دو سال گذشته، بیان داشت: هم اکنون وضعیت اسفناک گردشگری در کیش به اوج خود رسیده است.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با بیان اینکه سقوط صنعت گردشگری کیش نزدیک است، ادامه داد: یکی ازمهترین دلایل این امر به افزایش قیمت بلیت هواپیما‌ها در دوران کرونا در مقاصد مختلف به ویژه به مقصد کیش مربوط می شود.

وی با اشاره به گران شدن بیش از اندازه قیمت بلیت هواپیما به مقصد کیش، گفت: همین مساله باعث رکود بی سابقه گردشگری جزیره و جذب گردشگران ایرانی به کشورهای ترکیه و ارمنستان شده است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به قیمت بالای بلیت هواپیما، گردشگران داخلی ترجیح می دهند، همان هزینه‌ای که می‌خواهند در کیش برای تفریح کردن خرج کنند در کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و ارمنستان هزینه کنند.

سرمایه‌گذاران گردشگری کیش ورشکته شدند

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره کیش، تاکید کرد: همانگونه پیش از این نیز اعلام شده، صنعت گردشگری کیش طی دوران کرونا، بیش از 20 هزار میلیارد تومان متضرر شده است که در این میان افزایش سرسام آور قیمت بلیت هواپیما نیز تمام امیدها را برای بازگشت به روزهای بهتر گردشگری در جزیره از بین برده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از سرمایه گذاران صنعت گردشگری در جزیره، ورشکسته شده‌اند، اذعان داشت: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت کیش ایر، تدبیری برای کاهش نرخ بلیت هواپیما نکنند، بدون شک به زودی شاهد نابودی کامل صنعت گردشگری در جزیره خواهیم بود.

به گفته صفا، وضعیت اسفناک گردشگری کیش در حالی است که هم اکنون با توجه به واکسیناسیون تمام پرسنل های هتلها و مراکز تفریحی جزیره کیش، امکان ارائه تمام خدمات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحی در جزیره با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل در جزیره کیش وجود دارد و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظارمی رود با اعمال سیاست های حمایتی انگیزه فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل ها حفظ شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش، اذعان داشت: هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های کیش کمتر از 15 درصد است که البته هتل های دو و سه ستاره از وضعیت بدتری برخوردارند.

وی خاطرنشان ساخت: به زودی شاهد ورشکستگی و تعطیلی پی در پی هتل‌های جزیره خواهیم بود که تمام این امر به دلیل برابری قیمت سفر به کیش با سفر به کشورهای همسایه است که به تبع مردم سفر به خارج را ترجیح می دهند، حال آنکه امکانات بسیار رفاهی مناسبی برای گردشگران در کیش فراهم است.

صفا تعطیل شدن لوکس‌ترین هتل جزیره یعنی هتل ترنج که تنها ترین هتل دریایی کشور نیز محسوب می شود را فاجعه‌ای بزرگ برای گردشگری کیش اعلام کرد؛ چرا‌که تا قبل از گران شدن نرخ سفر به کیش، گردشگران زیادی برای اقامت در این هتل به کیش سفر می کردند.

این فعال بخش خصوصی در گردشگری کیش، یادآور شد:  از آنجا که فعال بودن یک هتل به معنای مصرف آب و برق، حضور پرسنل و نیز فعال بودن آشپزخانه است، لذا فعالیت آن برای سرویس دهی به تعداد اندک مسافر به هیچ عنوان بازده اقتصادی ندارد.

به گفته وی، هتل ها با تعطیل شدن به کاهش هزینه های خود کمک زیادی می کنند چرا که دیگر مجبور به پرداخت هزینه های اضافی آب، برق، گاز و ... نخواهند بود.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود یکی از مهمترین قطب های گردشگری ساحلی و دریایی کشور محسوب می شود. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر‌زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می شود. پلاژهای بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار