۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

دستورالعمل امنیت سایبری بنادر اصلاح می‌شود

سازمان بین‌المللی دریانوردی تصمیم گرفته به منظور مدیریت هرچه بیشتر خطرات سایبری در بنادر و تأسیسات بندری اصلاحاتی را در دستورالعمل اعلام شده انجام دهد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰

دستورالعمل امنیت سایبری بنادر اصلاح می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "مایت مدین" مدیر دبیرخانه و مسئول کمیته بررسی اصلاحات IMO در این زمینه گفت: از آن جایی‌که دستورالعمل‌های اعلام شده در زمینه امنیت سایبری برای بنادر و تاسیسات بندری دارای نواقصی است و ممکن است آن طور که باید و شاید نتواند در زمینه مقابله با حملات سایبری به خوبی عمل کند به همین جهت در جلسه بعدی کمیته تسهیل دستورالعمل‌ها (FAL ۴۶) که قرار است در ماه می ۲۰۲۲ برگزار شود، دستورالعمل اصلاحی به تصویب اعضای IMO  خواهد رسید.

وی یاد‌آور شد: با توجه به اینکه سازمان IMO خواستار گنجانیده شدن نسخه بعدی دستورالعمل ها‌ی مدیریت خطرات سایبری است به همین جهت همین موارد اصلاحی مورد استقبال کمیته ایمنی دریانوردی قرار گرفت و در حال حاضر کارشناسان IMO و IT  از اکثر کشور‌ها در حال بررسی هرچه بیشتر موارد لازم هستند.

وی خاطر نشان ساخت: در این ارتباط از پیشنهاد‌های تمامی شرکت‌هایی که به منظور مقابله با حملات سایبری فعالیت می‌کنند، استفاده خواهد شد.

به گفتۀ وی سازمان بین‌المللی دریانوردی طی فراخوانی از تمامی مسئولان بندری و ذی‌نفعان دریایی دعوت خواهد کرد تا پیشنهاد‌های خود را به منظور تصویب در این کمیته به دبیرخانه  کمیته امنیت سایبری IMO اعلام کنند.

وی در پایان گفت: اعضای گروه کمیته ایمنی IMO پس از اعلام فراخوان و تدوین دستورالعمل‌های اصلاحی آن‌ها را به مسئولان بندری اعلام خواهند کرد تا دیدگاه‌های اصلاحی آنان نیز در زمان برگزاری اجلاس کمیته تسهیل مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار