۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

آغاز برداشت میگوی پرورشی برای نخستین بار در خرمشهر

مدیرکل شیلات خوزستان از شروع برداشت میگودراستخر‌های پرورشی با استفاده از آب‌های نامتعارف برای نخستین بار در خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۴

آغاز برداشت میگوی پرورشی برای نخستین بار در خرمشهر

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا پیش بینی کرد حدود ۱۵۰ تن میگوی پرورشی با استفاده از آب‌های غیرمتعارف خرمشهر برداشت شود.

وی گفت: برداشت میگو از طرح پایلوت پرورش میگو با استفاده از زه آب کشاورزی در خرمشهر می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای توسعه آبزی پروری در خرمشهر باشد.

ابوعلی هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره وری از آب، رشد تولید، اشتغالزایی و ارزآوری عنوان کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود: در خوزستان با توجه به توسعه زراعت و شبکه‌های آبیاری و زهکشی‌های موجود و میزان آب مصرفی، سالانه بیش از سه میلیارد مترمکعب آب نامتعارف وجود دارد که زمینه مناسبی برای توسعه آبزی پروری و ایجاد اشتغال است.

ابوعلی بکارگیری آب‌های نامتعارف در مزارع پرورش آبزیان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا پروژه‌ای طی دو سال متوالی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و شیلات به منظور بررسی سلامت ماهی و میگوی تولیدی تعریف و نتایج تحقیقات و آزمایشات به عمل آمده مثبت ارزیابی شد.

خوزستان در حال حاضر مقام نخست آبزی پروری کشور را دارد.

منابع آبی نامتعارف به آن دسته از آب‌های کشور اطلاق می‌شود که از آن‌ها به صورت معمول نمی‌توان استفاده کرد و برای به کارگیری آن‌ها نیاز به اعمال سیاست‌های مدیریتی و حفاظتی ویژه است.

به گزارش مانا، مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان سال‌ها به علت شیوع بیماری ویروسی لکه سفید به صورت نیمه تعطیل درآمده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار