۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
معاون استاندار بوشهر:

قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر افزایش می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از موافقت وزیر کشور برای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۳

قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر افزایش می‌یابد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست بررسی مشکلات شناور‌های صیادی، یکی از مطالبات صیادان را افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه، ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس استان بوشهر دچار صدمه شده و صیادان به صیدگاه‌ها با مسافت طولانی‌تر سفر می‌کنند.

وی یکی از مطالبات مهم صیادان استان بوشهر را افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دانست و بیان کرد: با توجه به طولانی بودن بُعد مسافت صیدگاه‌های استان بوشهر، برای برخی از صیادان به سبب پایین بودن قدرت موتور قایق‌های صیادی سفر با مسافت طولانی با مشکلاتی همراه بود و از طرفی ممکن بود در مواقع حوادث گرفتار امواج دریا و یا با کمبود سوخت مواجه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در راستای تحقق مطالبات صیادان برای اینکه خودشان از این اضطرار نجات دهند، افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و تجهیز این شناور‌ها با امکاناتی مانند بیسیم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

ایرانی، با بیان اینکه این مطالبه به‌حق صیادان بوشهری در سفر اخیر وزیر کشور و رئیس شورای امنیت بررسی شد، خاطر نشان کرد: این موضوع توسط استان بوشهر پیشنهاد و مطرح شد و با دستور وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

وی اضافه کرد: برای تجهیز قایق‌های صیادی به بیسیم این مهم برای کار کارشناسی و راهکار‌های لازم به اداره کل بنادر و دریانوردی واگذار شد، که بعد از ارائه نظر کارشناسی، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار