۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

تخلیه و بارگیری کالا از بندر بوشهر افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در شش ماهه نخست امسال در بندر بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۹۶

تخلیه و بارگیری کالا از بندر بوشهر افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده از افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در شش ماه گذشته یک میلیون و ۹۳۶ هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی دربندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۶۵۴ هزار ۷۲۸ تن مربوط به بخش نفتی است.

وی افزود: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۱۹ هزار و ۷۰۰ TEU بوده است از این میزان تعداد ۱۵ هزار ۱۵۵ TEU مربوط به کانتینر پر و چهار هزار و ۵۴۵ TEU مربوط به کانتینر خالی بوده که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی شش ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد شناور‌های ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۲۰۸ فروند بوده که از این میزان تعداد ۲۶۳ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزار تن و تعداد ۹۴۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد شناور‌های خروجی از بنادر نیز تعداد یک هزار و ۱۰۱ فروند بوده که از این میزان تعداد ۲۱۵ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزار تن و تعداد ۸۸۶ فروند آن شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

ارجمند زاده بیان کرد: در موضوع جابه‌جایی مسافر از بنادر استان نیز حجم جابه‌جایی مسافر در شش ماه گذشته تعداد ۳۹ هزار ۱۱۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار ۴۰۹ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۱۹ هزار ۷۰۶ نفر مسافران خروجی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار