۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
فرمانده مرزبانی استان بوشهر خبر داد:

کشف ۱۲۵ ميليارد ريال کالاي قاچاق در بندر عسلويه

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۱۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر نخل تقی شهرستان عسلویه توسط دریابانان با توقیف یک فروند شناور باری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۹۲

کشف ۱۲۵ ميليارد ريال کالاي قاچاق در بندر عسلويه
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در امر مقابله و مبارزه با کالای قاچاق اظهار داشت: دریابانان اسکله نخل تقی با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق در یک شناور و احتمال تخلیه غیر مجاز، بلافاصله بررسی ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و در اقدامی به موقع موفق به توقیف شناور شدند.
 فرمانده مرزبانی بوشهر افزود: پس از بازدید مأمورین از شناور توقیفی، اقلامی شامل ۱۷هزار و ۲۵۷ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، شش هزار و ۵۱۸ عدد لوازم جانبی موبایل، پنج هزار و ۱۳۵ ثوب پوشاک، ۳۵ دستگاه لوازم آزمایشگاهی (دماسنج دیجیتالی)، ۱۶۹ دستگاه لوازم جانبی رایانه، ۲۸ دستگاه لپ‌تاپ، ۲۶ عدد لوازم الکتریکی، ۳۰ عدد مودم، ۵۹ عدد لوازم صنعتی و ده‌ها اقلام دیگر، مشاهده و کشف شد و برآورد میزان کشفیات کالای موجود برابر نظریه کارشناسان جمعاً به ارزش تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال می‌باشد.
سرهنگ شرفی بیان داشت: در این راستا پنج نفر ملوان به همراه ناخدا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.  
وی خاطرنشان کرد: دریابانان با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار