۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۹۶۱

افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از میزان تخلیه و بارگیری کالا، بیش از ۱۲ میلیون تن صادرات از بندر امام خمینی صورت گرفته که عمده آن  صنایع همجوار و محصولات پتروشیمی‌ها بوده است.

وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری  بیش از هشت میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی تخلیه شده است که رشد ۲۱ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

دریس موجودی کالا‌های اساسی (نهاده‌ها دامی و غلات) در بندر امام خمینی را ۲.۹ میلیون تن بیان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه افزود: چنانچه کشتی‌های در حال تخلیه و کشتی‌های در لنگرگاه را نیز اضافه کنیم رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی به  ۴.۷ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: در دو ماه اخیر با اقدام‌های ضربتی و تامین کامیون، رسوب کالا‌های اساسی در این بندر از ۳.۵ میلیون تن به ۲.۹ میلیون تن رسیده است.

دریس اظهار داشت: در دو ماه اخیر روزانه ۲۵۰۰ دستگاه کامیون کالا‌های اساسی را از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور حمل کرده‌اند.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

این بندر راهبردی به عنوان دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار