۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی پروژه‌ها در بنادر دیر و کنگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد ۵۰ درصدی پروژه‌های عمرانی در بنادر دیر و کنگان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۶

رشد ۵۰ درصدی پروژه‌ها در بنادر دیر و کنگان
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سیاوش ارجمندزاده در بررسی پروژه‌های عمرانی بنادر کنگان و دیر اظهار داشت: یکی از پروژه‌های این اداره کل در بندر کنگان پروژه احداث موج شکن طرح توسعه بندر کنگان است که از مطالبات جدی مردم بوده و تاثیر بسزایی در صنعت دریانوردی منطقه و استان بوشهر دارد.

وی افزود: این پروژه شامل اجرای موج شکن شرقی به طول یک‌هزار و ۳۵۰ متر طول و موج شکن غربی به طول ۴۴۰ متر طول و برچیدن ۲۰۰ متر طول موج شکن موجود است. همچنین اجرای راه آسفالتی روی موج شکن‌ها، تهیه و نصب بولارد و روشنایی روی دو موج شکن در قالب این قرارداد اجرا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان در حال حال اجرا است که با اتمام آن مساحت حوضچه بندر کنگان از ۸ به ۳۶ هکتار و عمق دهانه از ۴ به ۶ متر افزایش می‌یابد.

سیاوش ارجمندزاده عنوان کرد: دیگر پروژه این اداره کل، احداث ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت بنادر دیر و کنگان است که با مساحت ۲۸۵ متر مربع در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

وی در بازدید از محل اجرای پروژه احداث اسکله جدید تجاری بندر دیر گفت: فاز مطالعاتی پروژه احداث ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان به پایان رسیده و هم اکنون در حال انجام فرایند‌های اداری برای برگزاری مناقصه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: این پروژه در مجموع شامل احداث ۳۰۰ متر اسکله است که برای شناور‌های تا دو هزار تن طراحی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار