۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

خروج ۷۵ هزار تن کالای متروکه از بندر امیرآباد

خروج ۷۵ هزار تن کالای متروکه از بندر امیرآباد
۷۵ هزار تن کالا‌های متروکه در سه ماهه اخیر از بندر امیرآباد خارج شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۳

به گزارش مانا، محمدعلی موسی پور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان خروج ۷۵ هزار تن کالای متروکه ر از  این بندر، گفت: ۱۵ درصد فضای خالی با خروج این کالا‌ها جهت قرارگیری کالا‌های اساسی در انبار‌ها و سیلو‌های این بندر ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت میزان رسوب کالا‌های اساسی از ۴۰۰ هزار تن به ۲۶۲ هزار تن رسیده است، از آزاد سازی ۳۵ درصدی ظرفیت مراکز نگهداری و دپوی کالای اساسی با خروج کالا‌های متروکه و رسوبی از بندرامیرآباد خبر داد.

موسی پور افزود: سیلو‌های بخش خصوصی با ۴۱ درصد، انبار‌های مسقف دولتی با ۲۰ درصد و انبار‌های مسقف بخش خصوصی با ۱۲ درصد بیشترین حجم کالا‌های دپو شده را به خود اختصاص دادند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: ظرفیت حجمی دپوی کالا در بندرامیرآباد اعم از انبار‌های روباز و سربسته، سیلو‌ها و مخازن را هم اکنون یک میلیون و ۴۰۵ هزار تن عنوان کرد که از این میزان، ۱۷۴ هزار تن مربوط به ۱۰ باب انبار مسقف دولتی و بخش خصوصی، ۲۶۲ هزار تن مربوط به ۸ واحد سیلوی بخش خصوصی و ۹۰۰ هزار تن نیز به محوطه عمومی تعلق دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار