۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

خلیج فارس متلاطم می‌شود

خلیج فارس متلاطم می‌شود
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتاً شدید در سواحل استان و اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۵۰

به گزارش مانا، فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه به تناوب در برخی از ساعات، شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا، عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان فراهم است.

وی از وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی این وضعیت افزایش تلاطم دریا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر از اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی بیان کرد: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در برخی ساعات ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: جهت باد در نواحی جنوبی غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و در فراساحل گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ در فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ در فراساحل گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار