۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

افتتاح بنادر تجاری گوگسر و چارک در هرمزگان

همزمان با سومین روز هفته دولت و در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان، بنادر تجاری گوگسر در شهرستان جاسک و چارک در شهرستان بندرلنگه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۰

افتتاح بنادر تجاری گوگسر و چارک در هرمزگان

به گزارش مانا، همزمان با هفته دولت و در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، دو بندر تجاری گوگسر در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان و چارک در شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان بصورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

خلیل قاسمی در این خصوص گفت: از سیزدهم شهریور سال جاری، دستگاه‌های مسئول در زمینه صادرات و واردات کالا برای پشتیبانی از فعالیت‌های ملوانی طبق دستور استاندار هرمزگان، در این دو بندر تجاری مستقر خواهند بود و خدمات لازم به ملوانان در بنادر گوگسر و چارک ارائه می‌شود تا از طریق مبادی رسمی و قانونی فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های بندرلنگه و جاسک، موظف شدند که امکانات مورد نیاز دستگاها را در این بنادر فراهم کنند تا به سرعت ساختار کاملی از نظر زیرساخت‌ها و سایر امکانات در این بنادر فراهم شود.
وی افزود: با این اقدام در بنادر گوگسر و چارک، همانند سایر بنادر کوچک که در استان در حال فعالیت و ارائه خدمات به ملوانان هستند، در این دو بندر نیز خدمات مناسبی ارائه خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: هدف از این کار این است که با کمک دستگاه‌های مسئول و همه ملوانان با استفاده از لنج ها، از ایران به سمت کشورهای همجوار صادرات کالاهای تولیدی استان و کشور را داشته باشیم و متقابلاً کالاهای مورد نیاز نیز وارد شود.

وی گفت: افزایش صادرات موجب رونق فعالیت‌های تجاری ملوانان و لنج داران خواهد شد و به افزایش رونق اقتصادی، تولید و صادرات غیرنفتی در کشور نیز کمک خواهد کرد که دولت نیز از این رویکرد که پشتیبانی از تولید هم محسوب می‌شود، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان خاطرنشان کرد: ملوانان و صاحبان لنج ها نیاز است که علاوه بر واردات به صادرات کالاهای تولیدی کشور و استان هم توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اندازه واردات، صادرات نیز صورت گیرد.

قاسمی عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌‌های مرزی و قوانین بهتر برای رونق اقتصادی در مناطق کوچک مرزی بسیار ضروری و سبب کاهش محرومیت و جلوگیری از قاچاق کالا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار