۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره قشم به کمتر از ۱۰ درصد رسید

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره قشم کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی، تمام ورودی‌های به جزیره قشم از طریق دریا مصدوده شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۱

ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره قشم به کمتر از ۱۰ درصد رسید

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره قشم کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی، تمام ورودی‌ها به جزیره قشم از طریق دریا مصدود شده است.

علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی، تمام ورودی‌ها به جزیره قشم از طریق دریا مسدوده شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای کنترل بیشتر بیماری، بومی‌های جزیره نیز اجازه خروج از قشم را ندارند، اذعان داشت: هم اکنون ورود به جزیرۀ قشم از طریق هوایی به صورت محدود صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رکود شدید گردشگری در جزیره قشم، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره زیر ۱۰ درصد است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین از تعطیلی تمام کلوپ‌های دریایی فعال در قشم به دلیل نبود گردشگر خبر داد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: تعداد زیادی از هتل‌های جزیره نیز به تدریج از زمان شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

امری کاظمی همچنین به کنسل شدن بسیاری از جشنواره‌های برنامه ریزی شده در تابستان امسال اشاره کرد و بیان داشت: جشن نوروز صیاد که طی سال‌های گذشته همواره برگزار شده بود امسال به دلیل شرایط وخیم کرونایی به صورت خود جوش توسط بومیان جزیره برگزار نشد.

وی یادآور شد: در تعطیلات هفته گذشته نیز به دلیل مسدود بودن راه‌های دریایی، تعداد بسیار اندکی گردشگر در جزیره حضور داشتند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: همچنین بر اساس بازدید‌های میدانی انجام شده در سراسر جزیره، هیچ گردشگری نسبت به برپایی کمپ در جزیره قشم و هنگام اقدام نکرده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم، اظهار امیدواری کرد: به زودی با کنترل بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری، شاهد رونق دوباره گردشگری در جزیره باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار