۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

آماده سازی یک بیمارستان صحرایی در خرمشهر برای پذیرش بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده سازی بیمارستان صحرایی در خرمشهر برای پذیرش بیماران کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۰

آماده سازی یک بیمارستان صحرایی در خرمشهر برای پذیرش بیماران کرونایی

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگا مانا با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان تکمیل شده است افزود: بیمارستان صحرایی شهید باکری خرمشهر با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار با تجهیزات کامل پزشکی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال آماده سازی برای پذیرش بیماران کرونایی است.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری موارد ابتلا به بیماری کرونا در شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان شناسایی می‌شود که رقم بسیار بالا و نگران کننده‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، موارد بستری و سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در موج پنجم بیماری کرونا را نگران کننده توصیف کرد و افزود: روند بیماری به گونه‌ای است که راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر پیش‌بینی شده و این بیمارستان در حالت آماده‌باش برای راه اندازی است.

دکتر ابول نژادیان اظهار داشت: در بدترین حالت ممکن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قرار گرفته‌ایم و انتظار می‌رود در چند روز آینده میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در شهر‌های بندری و ساحلی خوزستان افزایش یابد.

هم اکنون همه بخش‌ها و شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان زیر ۲۰ درصد است و این وضعیت، شرایط را برای مهار و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار سخت و دشوار کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار