۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

دریانورد هندی رها شده در آب های ایران پس از ۱۹ ماه به کشور خود بازگشت

دریانورد هندی رها شده در آب های ایران پس از ۱۹ ماه به کشور خود بازگشت
در دو نوبت به مالک شناور اخطاریه صادر شد، اما مذاکرات بی‌نتیجه ماند و این موضوع باعث آغاز مکاتبات با سازمان بنادر و دریانوردی و مراجع مربوطه، چون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خرمشهر شد و مقرر شد سازمان بنادر مجدانه بازگشت این دریانورد را دنبال کند. برای حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات بیشتر برای این دریانورد، بندر خرمشهر در مدت ۱۹ ماه، ارائه خدمات رفاهی و درمانی این دریانورد هندی را به عهده گرفت.
کد خبر: ۹۰۶۰۰

به گزارش مانا، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد : یک دریانورد هندی که به مدت ۱۹ ماه بر روی یک شناور در آب‌های کارون رها شده بود ، با پیگیری‌ و تلاش‌های شبانه‌روزی سازمان بنادر و دریانوردی و بندر خرمشهر، کشورمان را به مقصد هند ترک کرد .

نورالله اسعدی درباره بازگشت دریانورد هندی به کشورش ، گفت : یاسین شا ؛ دریانورد هندی به دلیل اختلاف با مالکان شناور‌، دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم دریافت حقوق، اتمام مدت ویزا، تامین غذا و پوشاک مواجه شده بود و امکان بازگشت به وطن را نداشت که پس از دریافت تقاضای او مبنی بر بازگشت به وطن خود، اداره کل امور دریانوردان، سازمان های تخصصی و‌ بین‌المللی سازمان بنادر و امور کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بندر خرمشهر، مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌های بین‌المللی، پیگیری‌ و اقدامات لازم برای بازگشت او به کشورش را آغاز کردند .

به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، در دو نوبت به مالک شناور اخطاریه صادر شد اما مذاکرات بی نتیجه ماند و این موضوع باعث آغاز مکاتبات با سازمان بنادر و دریانوردی و مراجع مربوطه چون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خرمشهر شد و مقرر شد سازمان بنادر مجدانه بازگشت این دریانورد را دنبال کند. برای حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات بیشتر برای این دریانورد ، بندر خرمشهر در مدت ۱۹ ماه، ارائه خدمات رفاهی و درمانی این دریانورد هندی را به عهده گرفت .

اسعدی ادامه داد: سرانجام تلاش‌های شبانه‌روزی به سرانجام رسید و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و تامین اعتبار توسط بندر خرمشهر و پرداخت تمامی هزینه‌های سفر از جمله جریمه‌های عدم تمدید پروانه اقامت، تمدید مجدد پروانه اقامت‌، تهیه بلیت سفر به کشور هند، این دریانورد هندی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با سلامت کامل، کشورمان را به مقصد میهن خود ترک کرد .

یاسین شا بعد از بازگشت به کشورش و حضور در جمع خانواده خود ضمن ابراز خوشحالی فراوان در گفتگو با رسانه‌های محلی‌، از مساعدت و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای بازگشت به کشورش در شرایط محدودیت های ناشی از  همه گیری ویروس کرونا قدر دانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار