۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

نجات جان دو صیاد قشمی

نجات جان دو صیاد قشمی
معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان گفت: طی یک عملیات جستجو و نجات مشترک با نیروی دریایی سپاه و پس از تلاشی شش ساعته آن هم در تاریکی شب دو صیاد مفقود شده قشمی نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده باز‌گشتند.
کد خبر: ۹۰۴۴۸

به گزارش مانا، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو ونجات دریایی شب گذشته ۲۹ تیر ماه ، افزود: در ساعت ۱۷:۴۵ طی تماس مردمی با مرکز جستجو ونجات دریایی بندرعباس (MRCC) خبری مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب شرق قشم و غرب لارک و مفقود شدن دو نفر سرنشین این قایق واصل شد.

وی افزود: از آنجایی که شرایط متاثر از توفان حاکم بر بنادر و جزایر مرکز استان  مضاف برآن تاریکی شب دامنه عملیات جستجو و نجات را وسیع‌تر می کرد، انجام عملیات مشترک با حضور شناورهایی ناجی متعلق به سازمان بنادر و دریا نوردی ، شناور ندسا و چندین فروند شناور همیار ناجی  در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله پنج فروند شناور به محل اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه وزش باد شدید در هنگام غرق شدن شناور احتمال  انتقال مفقود شدگان را دورتر از محل متصور می کرد، اظهار کرد: در یک عملیات مشترک شبانه و با پایش وسیع منطقه که شش ساعت به طول انجامید، خوشبختانه حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شناور ناجی ۱۵ هر دو صیاد که  خود را به کمک اشیا (تکه چوب و دبه آب) شناور نگه داشته بودند پیدا شدند.

وی ادامه داد: این دو صیاد یکی ۶۰ ساله و دیگری ۳۵ ساله  توسط ناجی مذکور به بندر شهید ذاکری قشم منتقل وجهت حصول اطمینان از وضعیت سلامتشان توسط تیم هلال احمر به بیمارستان قشم انتقال یافتند.

مکی زاده ضمن قدردانی از مشارکت نیروی دریایی سپاه ، همیاران ناجی و تلاش کارکنان ناجی ۱۵ و ناجی ۱۰ در این عملیات خاطرنشان کرد: عدم توجه به هشدارهای هوا شناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی علت بروز این حادثه بوده است.

بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته ۲۹ تیر ماه توفانی سهمگین بنادر و جزایر مرکز استان را درنوردید که پیشتر اخطارهای هواشناسی مبنی بر عدم تردد درآن مقطع زمانی از سوی اداره کل هواشناسی استان و مرکز جستجو ونجات دریایی به طرق مختلف اطلاع رسانی شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار