۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در شهر‌های ساحلی و بندری استان تا آخر هفته جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۳۶۵
 
تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، با تقویت مرکز پرفشار جناب حاره‌ای و وزش باد گرم، دمای اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان از ۵۰ درجه بالای صفر عبور خواهد کرد.

وی گفت: از هفته آینده دمای هوای شهر‌های ساحلی خوزستان اندکی کاهش خواهد یافت.

سبزه زاری افزود:آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا اواسط امروز سه شنبه مواج و توفانی خواهد بود و سپس به تدریج رو به آرامش خواهد رفت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از شناور‌های صیادی و باری خواست در سفر به آب‌های شمال غرب خلیج فارس احتیاط کنند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از مسئولان اجرایی، خدماتی و امدادی شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از گرمازدگی شهروندان به کار گیرند.
شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق خوزستان از شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان خواستند در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا در این هوای گرم و سوزان با مشکل روبه‌رو نشوند.

در روز‌های اخیر که مصرف آب و برق در شهر‌های ساحلی خوزستان به علت گرمای فزاینده و نفسگیر افزایش یافته مواردی از قطع برق و آب در شهر‌های ساحلی استان گزارش شده است.

روز ۱۹ تیر فعالیت اداری همه شهر‌ها و بخش‌های ساحلی خوزستان به علت گرمای سوزان و لزوم پایداری و تامین برق خانگی تعطیل شد.

شهر‌های ساحلی خوزستان امسال به علت خشکسالی بی‌سابقه، تنش آبی و گرمای بالاتر از حد انتظار با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

با وجود وضعیت نارنجی کرونایی، بسیاری از شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر برای فرار از گرما راهی شهر‌های کوهستانی و خوش آب و هوا شدند.

شهر‌های ساحلی خوزستان جزء مناطق بد آب و هوای کشور محسوب می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار