۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

اتمام پروژه زیرساخت‌های گردشگری ساحل خورآذینی / برق رسانی به اسکله‌های گردشگری در روستا‌های قشم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از اتمام پروژه زیرساخت‌های گردشگری ساحل خورآذینی و برق رسانی به اسکله‌های گردشگری در روستا‌های سلخ، دوربنی و دهخدا در جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۳۸
اتمام پروژه زیرساخت‌های گردشگری ساحل خورآذینی / برق رسانی به اسکله‌های گردشگری در روستا‌های قشم
 
سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا یکی ازمهترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی این استان عنوان کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد:  در این راستا طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تجهیز امکانات گردشگری در ساحل خورآذینی اشاره کرد.

وی با اشاره به اتمام ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل خورآذینی واقع در شهرستان سیریک، بیان داشت: این پروژه با اتمام عملیات برق رسانی به این ساحل به طور کامل به اتمام رسید.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در شهرستان سیریک انجام‌شده است.

بناوند با اشاره به اینکه در این عملیات، سه کیلومتر عملیات برق‌رسانی به اسکله گردشگری خور آذینی انجام‌شده است، تصریح کرد: با تکمیل این زیرساخت گامی مهمی در توسعه گردشگری شهرستان سیریک برداشته شده و این شهرستان می‌تواند به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

به گفته وی، تالاب بین‌المللی خور‌آذینی، یکی از چهار تالاب بین‌المللی هرمزگان بوده و به دلیل وجود رویشگاه جنگل حرا و چندل به عنوان یکی از تالاب‌های منحصر به‌فرد کشور شناخته می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به پایان عملیات ایجاد زیرساخت گردشگری روستای سلخ قشم، اشاره کرد و بیان داشت: جزیره قشم همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی ورود گردشگری به استان هرمزگان مطرح می‌شود که توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این جزیره نیز در دستور کار قرار دارد.

بناوند به اهمیت گردشگری این روستا تاکید کرد و اذعان داشت: جشن نوروز صیاد (سال جدید صیادی) هرساله در این روستای ساحلی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تاکید کرد: عملیات برق‌رسانی به بلوار ساحلی روستای سلخ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تصریح کرد: این پروژه باهدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفاهی برای رفاه حال گردشگران از محل اعتبارات استانی انجام‌شده است.

وی همچنین در ادامه به ایجاد زیرساخت گردشگری روستا‌های دوربنی و دهخدا در قشم، اشاره کرد و گفت: در این راستا چندی پیش شبکه برق رسانی به  اسکله‌های گردشگری روستا‌های مذکور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: به‌منظور تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، برق‌رسانی به اسکله‌های گردشگری روستا‌های دوربنی و دهخدا با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار