۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

تسهیل تردد شناورها در بنادر مسافری قشم با لایروبی اسکله‌های لافت و پهل

تسهیل تردد شناورها در بنادر مسافری قشم با لایروبی اسکله‌های لافت و پهل
پروژه لایروبی و مقاوم‌سازی اسکله‌های لافت و پهل به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم توسط ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۱۸۷

به گزارش مانا، این پروژه شامل لایروبی، مقاوم‌سازی، بهسازی و اصلاح عرشه اسکله‌های لافت و پهل، به‌عنوان یکی از پرترددترین مبادی ورودی جزیره باهدف تعمیر، افزایش ظرفیت نگهداری و استفاده بهینه از ظرفیت این مبدأ ورودی توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرایی شد.

ایجاد فرصت اشتغال برای ۱۵ نیروی مستقیم و ۴۵ نیروی غیرمستقیم از مزایای دیگر به اجرا درآمدن این طرح است.

 

در بخش نخست این پروژه، ۵۳ هزار مترمکعب از پهنه دریایی اسکله لافت و پهل، لایروبی شده و در بخش دوم طرح، مقاوم‌سازی و بهسازی پهنه خشکی به‌منظور تسهیل پهلوگیری شناور‌های حامل خودرو‌های ورودی به جزیره صورت گرفت.

حفظ و نگهداری اسکله‌ها به‌عنوان یک مسوولیت اجتماعی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و باهدف ارائه خدمات شایسته و درخور به ساکنان و گردشگران، بخشی از اقدامات این منطقه در دولت تدبیر و امید بوده است.

دیروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار