۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

مناطق ساحلی خوزستان در جدال تمام عیار با گرمای ۵۰ درجه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در پی استقرار تودۀ هوای گرم در آسمان شهر‌های ساحلی، بیشتر این شهر‌ها در سه روز آینده دوباره دمای ۵۰ درجه و بالاتر را تجربه خواهند کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۱۷۲
مناطق ساحلی خوزستان در جدال تمام عیار با گرمای ۵۰ درجه
 
محمد سبزه‌ زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، مرکز پرفشار جنب حارّه‌ای تقویت خواهد شد که پیشامد آن استقرار هوای بسیار گرم و سوزان و آسمانی صاف و بدون پدیده خواهد بود.

وی با اعلام سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست برای پیشگیری از گرما زدگی، حتی‌المقدور در منازل بمانند.

سبزه زاری افزود: در روز‌های پیشِ رو وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در شهر‌های ساحلی آبادان، خرمشهر و ماهشهر قابل پیش بینی است.

وی گفت: اثر مخاطره افزایش غیرمترقبه دمای ۵۰ درجه در شهر‌های ساحلی خوزستان،  گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی خواهد بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی پیش‌بینی وقوع دمای ۵۰ درجه بالای صفر در مناطق ساحلی خوزستان، به شهروندان توصیه کرد مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف را مدیریت کنند و از تردد‌های غیرضروری در ساعات ظهر برای جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند و آبیاری مزارع را به ساعات صبح یا اوایل غروب موکول کنند.

پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت گرم روز و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دیگر توصیه‌های مدیریت بحران استانداری به ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان است.

در پی پیش‌بینی وقوع هوای بسیار گرم و طاقت فرسا، مراکز درمانی، امدادرسانی، آتش نشانی در شهر‌های ساحلی خوزستان به حال آماده باش درآمدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار