۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

هشدار سطح زرد در آب‌های شمالی خلیج فارس

در پی افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال خلیج فارس، هشدار دریایی سطح زرد از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان صادر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۹۸۴
هشدار سطح زرد در آب‌های شمالی خلیج فارس
به گزارش خبرنگار مانا، در اطلاعیه هشدار دریایی سطح زرد اداره کل هواشناسی استان آمده است: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از اواخر روز دوشنبه دهم تا چهاردهم خرداد، مورد انتظار است.

بر این اساس نوع مخاطره، افزایش ارتفاع ۱.۵ تا ۲ متری موج در آب‌های شمال خلیج فارس سبب پاره شدن تور‌های صیادی و احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک خواهد شد.

در این اطلاعیه توصیه شده تردد قایق‌های سبک و تفریحی و انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل محدود شود و از انجام فعالیت‌های شیلاتی نیز ممانعت به عمل آید.

در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به احتمال وقوع حوادث قابل پیشگیری با مواج شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس هشدار داد و از دستگاه‌های اجرایی وامدادی خواسته شده تدابیر لازم را برای مقابله و کنترل حوادث به کار گیرند.

این مدیریت از قایق‌های و شناور‌های تفریحی، صیادی و باری در محدوده بنادر خوزستان خواسته در روز‌های پیش رو از تردد در آب‌های شمالی خلیج فارس و مناطق آبراهی و رودخانه‌ای اجتناب کنند.

از هواشناسی خوزستان خواسته شده اطلاعات و پیش بینی وضعیت آب و هوا را از طریق گوشی‌های هوشمند در اختیار دریانوردان و ملوانان قرار دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار