۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

رشد ۱۳۳ درصدی تردد شناور در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در دو ماه نخست امسال ۱۲۶ فروند شناور باری زیر یک هزار تُن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۹۷۴
رشد ۱۳۳ درصدی تردد شناور در بندر خرمشهر
 
نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت ۴۴۷ هزار و ۹۲۱ تُن کالا در بندرگاه خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مصالح ساختمانی، کلینکر، مواد غذایی، میوه و تره بار، آهن آلات و وسایل مکانیکی مهمترین کالا‌هایی بوده که در این مدت تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: در این مدت  ۲۹ هزار و ۹۱۲ تن کالای کانتینری در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

اسعدی با اشاره به فعالیت بی وفقه بندر خرمشهر در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: فعالیت‌های بندری و دریایی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

بندر خرمشهر هم اکنون در محدوده منطقه آزاد اروند  به عنوان بزرگترین بندر آزاد کشور مطرح است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام از موقعیت مناسبی برخوردار است.

همه تاسیسات بندری و گمرکی خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق نابود شد. بازسازی این بندر راهبردی پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و هم اکنون به عنوان یکی از بنادر مهم خوزستان مطرح است.

پارسال بیش از ۲.۵ میلیون تُن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار