۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

برگزاری مانور شبانه مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر

برگزاری مانور شبانه مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر
مانور شبانه مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر دیشب در بندر امیرآباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۸

به گزارش مانا، محمد خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی ادره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:مانور شبانه مقابله با آلودگی نفتی در دریا با حضور معاون امور دریایی، نماینده اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی و تیم عملیاتی حفاظت ایمنی بندرامیرآباد شامگاه (۲ خرداد ماه۱۴۰۰) در یکی از اسکله‌های این بندر برگزار شد.

وی در حاشیه این مانور بر حفظ و ارتقاء سطح عملی کارکنان در عملیات مقابله با آلودگی نفتی در زمان شب با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

خسروی اجرای الزامات کنوانسیون‌ها، قوانین و مقررات ملی و بین المللی مرتبط، ارزیابی و پایش نیرو‌های عملیاتی به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل عملیات به خصوص سیستم گزارش دهی در زمان وقوع سوانح دریایی و همچنین آمادگی توان تجهیزاتی موجود در زمان مواجهه با سوانح دریایی در شرایط اضطرار را بخش دیگری از اهداف این مانور عنوان کرد.

وی در تشریح این مانور افزود: یک فروند شناور تجاری مستقر در یکی از اسکله‌ها در حال انتقال مواد نفتی از خن به مخازن بوده که با نشت این مواد به دریا، ضمن اعلام اضطرار سانحه نشت مواد نفتی، طرح محلی مقابله با آلودگی نفتی از سوی معاونت دریایی صادر می‌شود.

خسروی گفت: در آغاز این عملیات، از گسترش آلودگی ناشی از شناور توسط تیم مقابله با آلودگی با استفاده از بوم جلوگیری و عملیات جمع آوری نیز با استفاده از اسکیمر‌ها انجام می‌شود و در ادامه و همزمان با اجرای عملیات مقابله با آلودگی، تیم بررسی سانحه بر روی کشتی حاضر و به بررسی و شناسایی علل و عوامل بروز سانحه پرداختند.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر امیرآباد در پایان با مطلوب ارزیابی کردن مانور شبانه مقابله با آلودگی نفتی در دریا، ابراز امیدواری کرد با آمادگی کامل نیرو‌های حفاظت ایمنی دریایی و دیگر تیم‌های حاضر که از اجرای اینگونه مانور‌ها حاصل می‌شود، هر نوع اضطرار و آلودگی احتمالی که در آب‌های تحت حاکمیت بندرامیرآباد رخ دهد در اسرع وقت رسیدگی و برابر کنوانسیون‌های بین المللی و ملی اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار