۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

پایش محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان طی 4 سال

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک صندوق ملی محیط زیست با پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی به منظور پایش محیط زیستی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان به مدت چهار سال متوالی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۳۷
پایش محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان طی 4 سال
 
احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست پایش محیط زیستی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است.

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: اهمیت این موضوع از آنجا است که طی ۱۶ سال گذشته هیچ گونه پایش محیط زیستی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صورت نگرفته است.

به گفته وی، در سال ۲۰۰۵ میلادی آخرین پایش محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان توسط راپمی انجام شده است و رامپی هنوز برای اطلاعات خلیج فارس و دریای عمان به اعداد و ارقام به دست آمده در ۱۶ سال پیش استناد می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک صندوق ملی محیط زیست با پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی به منظور پایش محیط زیستی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

معاون محیط زیست دریایی و تالابی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: پایش زیست محیطی خلیج فارس و دریای عمان بعد از انعقاد این تفاهم نامه در صدر پروژه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری قرار گرفته است.

لاهیجان زاده با بیان اینکه انجام پایش خلیج فارس و دریای عمان، افتخار بسیار بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود، اذعان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده پایش محیط زیستی مذکور دو نوبت در سال و به صورت چهار سال مداوم توسط کشتی تحقیقاتی خلیج فارس متعلق به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس نوبت نخست در فصل گرما طی تیر و مرداد ماه و نوبت دوم پایش در فصل سرما و در دی و بهمن ماه انجام و نتایج لازم از وضعیت محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان استخراج و ثبت خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: در نهایت پس از اتمام پایش خلیج فارس و دریای عمان بانک اطلاعاتی بی نظیری از داده‌های مختلف با پارامتر‌های متنوع از خلیج فارس و دریای عمان به دست خواهد آمد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار