به گزارش گروه بینالملل مانا؛ کشتی دوگانه سوز Takaroa Sun متعلق به شرکت NYK ژاپن تحت اجارۀ سنگاپور برای اولین بار در بندر روتردام به روش کشتی به کشتی از سوخت متانول استفاده کرد.
بر اساس این گزارش سوخت متانول ۱۵ درصد کربن کمتری نسبت به سایر سوختها دارد و براساس بررسیها و تحقیقات انجام شده ۹۹ درصد انتشار اکسید گوگرد را کاهش میدهد. همچنین ذرات معلق (PM) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) کمتری دارد.
انتظار میرود که متانول به یک سوخت معتبر برای کشتیهای آینده تبدیل شود که تاثیرات زیست محیطی کمی دارد.
یکی از مدیران گروه NYK در زمینه اولین سوختگیری کشتی به کشتی با انرژی متانول گفت: این شرکت بررسی و تحقیقات لازم و پشتیبانی فنی را برای استفاده از سوخت متانول به انجام رسانده است و اعتقاد دارد متانول یکی از سوختهای نسل بعدی کشتیهای نوین خواهد بود که با محیط زیست سازگاری قابل توجهی دارد.
وی در زمینه سوختگیری کشتی به کشتی نیز گفت: خوشبختانه شرایط در حال حاضر در بندر روتردام به گونهای است که به راحتی سوختگیری در اسکله و یا در سطح دریا میتواند انجام شود.
وی در پایان گفت: استراتژی تجاری گروه NYK براساس استفاده از سوختهای سازگار با محیط زیست میباشد و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.