به گزارش گروه بینالملل مانا، کشتی رورو Balearia که ساخت آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود تحویل ناوگان مسافری اسپانیا شد.
این کشتی گنجایش ۱۲۰۰ مسافر و ۴۵۰ وسیله نقلیه را دارد. بر اساس این گزارش هزینۀ ساخت این کشتی رورو ۱۰۰ میلیون دلار میباشد که به آخرین فنّاوریهای ضد لرزش و سر و صدا مجهز است و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است.
"Adolfo Utor" مدیرعامل شرکت Balearia در این زمینه گفت: موتور این کشتی توسط شرکت وارتسیلا ساخته شده و دوگانه سوز است. با توجه به اینکه این کشتی دو مخزن سوخت دارد میتواند با سوخت LNG، حدود ۴۰۰ مایل دریایی و با سوخت کم سولفور ۱۹۰۰ مایل دریایی بدون سوختگیری مجدد به فعالیت خود ادامه دهد.
به گفتۀ وی با راهاندازی این کشتی از میزان انتشار دی اکسید گوگرد به اندازه ۸۹۰۰ خودرو سواری جلوگیری به عمل میآید.
وی گفت: در سال ۲۰۲۰ با استفاده از سوخت LNG از انتشار بیش از ۳۷۰۰۰ تُن CO۲ در اسپانیا جلوگیری به عمل آمده است، این کشتی به تمامی فنّاوریهای دیجیتالی مجهز است و در اولین سفر به علت شرایط کرونایی از ۶۰ درصد ظرفیت کشتی استفاده خواهد شد.
نروژ کشتی بانکرینگ برای تامین سوخت LNG کشتیهای مسافری ساخت
نروژ به منظور تامین سوخت کشتیهای مسافری اولین کشتی بانکرینگ را جهت تامین سوخت کشتیهای مسافری ساخت.
این کشتی که تاییدیه موسسه طبقه بندی Bureau Veritas) BV) را دریافت کرده است میتواند با ظرفیت ۸۵۰ متر مکعب گاز LNG را به صورت شناور به کشتیهای مسافری تحویل دهد.
"Ingemar Tønder Presthus" مدیر فنی و دریایی Bergen Tankers در زمینهۀ ساخت این کشتی گفت: این کشتی برای پاسخ به نیازهای سوخت رسانی کشتیهای مسافری ساخته شده و از پروژههای موفق نروژ به شمار میرود.
وی گفت: این کشتی در حال گشت زنی میتواند در صورت مواجهه و یا تماس با کشتیهای مسافری سوخت مورد نیاز آن را تامین کند.