۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

امید‌ها برای یافتن زیردریایی اندونزیایی کمرنگ شد

امید‌ها برای یافتن زیردریایی اندونزیایی کمرنگ شد
با کاهش ذخیره اکسیژن زیردریایی مفقودشده اندونزی، امید‌ها برای نجات خدمه آن کم‎رنگ شده است.
کد خبر: ۸۹۶۸۲

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امید‌ها برای نجات ده‌ها خدمه زیردریایی ناپدید شده اندونزیایی کم‌رنگ شده است. زیرا احتمال می‌رود که ذخایر اکسیژن آن‌ها تمام شده باشد.

در حالی که کشتی‌های جنگی، هواپیما‌ها و صد‌ها نفر از نیروی نظامی آمریکا و استرالیا در جستجوی این زیردریایی بودند، مقامات اعلام کردند این زیردریایی ساخت آلمان فقط  می تواند سه روز ذخیره اکسیژن داشته باشد.

این مهلت سه روزه، اوایل روز شنبه به پایان رسید و هنوز هیچ نشانه‌ای از زیردریایی مفقود شده و ۵۳ خدمه آن وجود ندارد.

ژولیوس ویدجوجونو، سخنگوی نیروی دریایی اندونزی، گفت: «هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»

علی‌رغم امیدواری به معجزه، نشت نفت در جایی که احتمال می‌رود این زیردریایی در آنجا باشد و احتمال آسیب به مخزن سوخت، باعث افزایش نگرانی‌ها از یک فاجعه مرگبار شد.

«ژان لوئیس ویشوت»، معاون دریادار بازنشسته فرانسوی، گفت: «نشت نفت نشانه بدی است. اگر از زیردریایی در آنجا باشد، پس احتمالاً امیدی برای زنده ماندن خدمه وجود ندارد.»

این نگرانی وجود داشت که اگر این زیردریایی در اعماق ۷۰۰ متری رفته باشد، تحت فشار زیاد آب، خرد شده باشد.

مقامات توضیحات احتمالی در مورد ناپدید شدن ناگهانی این زیردریایی ارائه نداده‌اند.

ارتش اندونزی پیش از این اعلام کرده بود که نشانه‌هایی از جسمی با میدان مغناطیسی قوی در عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متری (۱۶۵ و ۳۳۰ فوت) دریافت کردند و باعث افزایش امید‌ها برای یافتن این زیردریایی شد.

با اعلام مهلت ذخیره اکسیژن روز شنبه احتمالاً به معنای اضافه شدن مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا به لیست کشور‌هایی است که در اثر حوادث مرگبار زیردریایی آسیب دیده اند.

نیروی دریایی اندونزی روز چهارشنبه از جستجو‌ها برای یافتن یک زیر دریایی ناوگان خود با ۵۳ سرنشین که پس از رزمایش‌های نظامی در آب‌های ساحلی بالی ناپدید شده است، خبر داد. زیردریایی (KRI Nanggala ۴۰۲) پس از انجام رزمایش‌های نظامی با پایگاه خود تماس برقرار نکرده و ناپدید شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار