۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

رشد ۶۱ درصدی سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از رشد ۶۱ درصدی میزان سرمایه گذاری داخلی در ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۱۷
رشد ۶۱ درصدی سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند
 
اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در ۱۱ ماهه امسال میزان جذب سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند، ۲۹۵۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته که ۱۸۳۲ میلیارد تومان بوده، ۶۱ درصد رشد داشته است.

زمانی سرمایه گذاری انجام شده را در بخش‌های مختلفی دانست و اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، گردشگری، خدمات و تجارت در محدوده منطقه آزاد، شهرک‌های صنعتی خرمشهر و آبادان و سطح دو شهر بندری خرمشهر  و آبادان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده بود، عمده سرمایه گذاری‌های انجام گرفته که بیش از ۸۰ درصد است نیز در بخش صنعت بوده است.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون محدوده این منطقه به بیش از ۳۲ هزار هکتار در شهر‌های آبادان، خرمشهر، جریزه مینو و بخش‌هایی از مناطق ساحلی اروندرود گسترش یافته است.

شرکت‌هایی از ۱۵ کشور خارجی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار