۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تا پایان سال

تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تا پایان سال
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، از تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر و استان‌های شمالی کشور تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۲

به گزارش مانا، محمدرضا الهیار، با اعلام این خبر، افزود: توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت ساحلی و دریایی کشور، در دستور کار قرار دارد.
الهیار در مورد طرح به‌روزرسانی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر و استان‌های شمالی کشور، گفت: تدوین این طرح و سپری شدن مراحل آن، تا پایان سال انجام می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی؛ طرحی ملی و در سطح بزرگ مقیاس استانی است، گفت: در این طرح؛ سواحل از جنبه‌های مختلف زیست محیطی، سیاسی، امنیتی، پدافند غیرعامل و پدیده‌های دریایی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: پس از آن که طرح مدیریت یکپارچه تنظیم شد، بهترین کاربری در سطح شهرستان‌های ساحلی، اولویت بندی می‌شود.

الهیار با تأکید بر اینکه توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی، در راستای بهترین استفاده از ساحل و دریا است، گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان سیستان و بلوچستان و بخشی از سواحل مکران آغاز شده و در مورد استان خوزستان نیز، شروع مطالعات تا پایان سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، به تدوین طرح راهبردی جزایر کشور براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی؛ موظف به تدوین این است، تا بر اساس آن، توسعه یکپارچه و متوازن سواحل جنوبی کشور را در راستای مدیریت مناطق ساحلی و جزایر، انجام دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار