۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

اسلامی: سیاست کنونی دولت در بنادر کشور ایجاد ظرفیت صنعتی و تولیدی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست کنونی دولت در بنادر کشور ایجاد ظرفیت صنعتی و تولیدی است تا صادرات، تخلیه و بارگیری با سرعت بیشتری انجام شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۶۹۷
اسلامی: سیاست کنونی دولت در بنادر کشور ایجاد ظرفیت صنعتی و تولیدی است
 
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در جریان بهره برداری از ۱۸ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمرانی اظهار داشت: توسعه بنادر به امنیت، سلامت غذایی و همچنین بالا رفتن قدرت و ظرفیت تخلیه و بارگیری سریع کالا کمک می‌کند.

وی ادامه داد: حدود نیمی از سرمایه‌گذاری ۱۸ پروژه انجام شده در بندر امام که حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است از سوی بخش دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

اسلامی، از بهره‌برداری از پروژه سیلوی فلزی غله در این بندر گفت و افزود: سیلوی فلزی غله با ظرفیت ۴۸۰ هزار تن طراحی شده که امروز در گام نخست ۲۴۰ هزار تن از این طرح بهره‌برداری شد و در گام بعدی نیز ۲۴۰ هزار تن دیگر آن تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لایروبی آبراه خورموسی در محدودۀ بندرامام گفت: لایروبی آبراه خور موسی برای ما بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم این امکان را فراهم کنیم که کشتی‌هایی با ظرفیت بالا بتوانند در این آب راه تردد کنند.

اسلامی ادامه داد: در این سفرعملیات اجرایی لایروبی آبراه خورموسی آغاز شد.

وی با بیان اهمیت تعمیر اساسی اسکله‌ها در این بندر خاطر نشان کرد: تعمیر اساسی انجام شده در راستای ایمن سازی اسکله‌ها و توسعه انبار‌ها برای پشتیبانی از نیاز مردم نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امام سهم بزرگی در جابه‌جایی و حمل کالای اساسی در کشور دارد و اکنون در این بندر حدود سه میلیون تن کالای اساسی در حال تخلیه و بارگیری است.

مجتمع بندری امام یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار