به گزارش مانا، دکتر حمیدرضا آبایی با اشاره به تلاش بنادر شمال کشور در راستای تامین کالاهای اساسی کشور اظهار داشت: بنادر استان در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود از لحاظ حمل و نقل دریابرد بوده ولی هنوز راه زیادی در پیش دارند.
وی افزود: پیشرفت محسوسی را در بنادر استان گیلان در هشت ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم و مجتمع بندری انزلی نیز که پرسابقه ترین بندر شمال کشور بوده عملکردی چشمگیری را در این هشت ماهه نخست سال ارائه داده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان تخلیه و بارگیری کالا ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
آبایی با اشاره به رشد حمل و نقل کانتینری، یادآور شد: میزان حمل و نقل کانتینری در بنادر استان گیلان ۳۵ درصد در هشت ماهه نخست سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بوده و این در حالی بوده که این میزان فقط در بندرانزلی بیش از ۴۲ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه تا به امروز ۴۰۳ فروند کشتی وارد بندرانزلی شده و شاهد ۳۴ درصد رشد بوده ایم، تصریح کرد: غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و ... از جمله کالاهایی بودند که در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شدند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: هم اکنون ۱۱ کشتی در بندرانزلی در حال تخلیه و بارگیری کالا بوده که تعداد هشت فروند کشتی در لنگرگاه منتظر پهلودهی در اسکله های این مجتمع بندری می باشند که حسب هماهنگی بعمل آمده تا صبح پنجشنبه حدود ۱۳ فروند کشتی به لنگرگاه بندرانزلی خواهند رسید که این عملکرد در چندین سال گذشته برای بنادر گیلان بی سابقه بوده است.
گفتنی است، مجتمع بندری انزلی به عنوان یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و مهمترین و بزرگترین بندر شمال کشور و با قرار گرفتن در کریدور های بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و . . . از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است و از این حیث به درستی در گذشته لقب دروازه اروپا را بر آن نهادهاند. این بندر با داشتن ۱۵ پست اسکله عملیاتی با کارکنانی مجرب، متخصص و با دانش و تجهیزات متنوع و کارآمد همواره گزینه شماره یک تجار، صاحبان کالا و شرکت های کشتیرانی بوده است.