۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

بورس با رشد ۱۶ هزار واحدی سبز شد

بورس با رشد ۱۶ هزار واحدی سبز شد
بورس تهران امروز ۲۶ آبان با رشد ۱۶ هزار واحدی به معاملات خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۲۵۳

امروز بازار سرمایه، روند خوبی داشت اگر چه در ابتدای معاملات شاخص کل منفی بود، اما تقاضا در برخی از نماد‌ها افزایش داشت.

به گزارش مانا، امروز شاخص کل با رشد ۱۶ هزار واحدی (یک درصدی) به ارتفاع یک میلیون و ۲۷۳ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با رشد ۵۳۲ واحدی (یک درصد رشد) به عدد ۳۷۰ هزار واحد رسید و نماد‌های فملی، فولاد، خودرو و وبملت بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند البته نماد‌های خودرو، فولاد، سینا، حکشتی و ثبهساز از نماد ها‌ی پر تراکنش بازار بودند.

در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۵۷ واحدی به عدد ۱۶ هزار و ۹۶ واحد رسید و نماد‌های وسپهر، صبا، مارو و غصبو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

امروز نماد‌های بانکی، پس از اُفت‌هایی که در روز‌های گذشته تجربه کرده بود معاملات خود را بهبود دادند و سبز پوش شدند البته فراورده‌های نفتی هم امروز سبز پوش شدند.

هشدار رئیس سازمان بورس بر سلب صلاحیت مدیران شرکت‌های متخلف که بازارگردان معرفی نکرده‌اند نیز می‌تواند به همه‌گیری بازارگردانی در سهام منجر شود و نقدشوندگی بازار را ارتقا دهد.

البته شرکت بورس تهران، روز گذشته از آغاز عملیات بازارگردانی حق تقدم ۱۰ شرکت پتروشیمی در بورس خبر داد و این موضوع باعث می‌شود تا بازار به روال عادی خود بازگردد.

البته خبر‌های خوبی هم از بازار گردانی نماد شستا به گوش می‌رسد و به زودی شاهد بازگشایی این نماد تاثیرگذار در بازار باشیم.

یکی دیگر از خبر‌های دیگری که امروز در بازار شاهد بودیم تصویب کلیات عرضه خودرو در بورس بود در این مدل به دلیل عرضه خودرو با قیمت واقعی در بازار از میزان سوداگری و دلالی‌ها هم کاسته می‌شود و دیگر اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار را نخواهیم داشت.

به نظر برخی از کارشناسان، کم کم ترس و بی‌اعتمادی سهامداران در این بازار از بین رفته و ورود نقدینگی از بازار‌های موازی و همچنین بخش‌های دیگر بازار نظیر صندوق‌های با درآمد ثابت، در هفته‌های آتی شدت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار