۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

واردات کالای ملوانی از بندر شادگان آسان‌تر شد

فرماندار شادگان از واردات روان‌تر کالای ملوانی یا ته لنجی از طریق بندر شادگان با هدف رونق بیشتر در بازار این شهر بندری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۲۵
واردات کالای ملوانی از بندر شادگان آسان‌تر شد
 
امید صبری‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اولویت نخست واردات کالای ته لنجی، تامین کالا‌های اساسی با قیمت مناسب و روانه آن در بازار این شهر بندری با هدف رونق کسب و کار است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تجار بومی شهرستان برای توسعه بندر شادگان، اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی مردم شادگان از کالا‌های همراه ملوان، اداره صمت نسبت به فراهم کردن شرایط لازم برای عرضه کالای ملوانی به صورت ویژه در بازار شادگان اقدام خواهد کرد.

فرماندار شادگان بر ضرورت رسیدگی و رفع  مشکلات تجار و بازرگانان در این بندر تاکید کرد و افزود: کالا‌های ملوانی بندر شادگان برای رونق بازار باید در بازار این شهرستان تخلیه و عرضه شود.

صبری‌پور خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی شرکت‌های تخلیه و بارگیری مستقر در بندر تجاری شادگان  راه‌اندازی و فعال نمودن  دفاتر نمایندگی این شرکت‌ها در سطح شهر بندری الزامی است.

فرماندار شادگان افزود: رونق کسب و کار و بازرگانی و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های اشتغال از طریق تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر محلی از اهم اهدافی است که برای فعالیت مجدد بندر و بازارچه کالای همراه مسافر دنبال می‌شود.

صبری پور اظهار داشت: مردم بندر شادگان باید از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندر تجاری این منطقه بهره‌مند شده و استفاده کنند، زیرا ماندگاری بندر به رونق و تردد شناور‌ها در آن بستگی دارد.

بندر تجاری شادگان با هزینه‌ای افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در آبان ماه ۱۳۹۴ در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

این بندرتجاری با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تُن در سال و پذیرش شناور‌های زیر پنج هزار تُنی، از طریق خور‌های متعدد به خلیج فارس متصل می‌شود.

چندی پیش مجوز سقف واردات کالای ملوانی در هندیجان به دو برابر صادر شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار