۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

فاز نخست مجتمع بندری نگین سال آینده به بهره‏ برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: فاز نخست مجتمع بندری نگین در نیمه دوم سال آینده به بهره ‏برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۵۲۵

 

فاز نخست مجتمع بندری نگین سال آینده به بهره‏ برداری می‌رسد

به گزارش مانا، سیاوش ارجمندزاده درباره مجتمع بندری نگین افزود: بندر کنونی بوشهر محصور در محیط شهری است که راه‌های دسترسی و محل تردد کامیون‎ها در وسط شهر قرار داشته و امکان توسعه بندر از نظر فیزیکی وجود نداشت به همین دلیل توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دیده شده است.
وی بیان کرد: این پروژه که از چند سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده پیشرفت خوبی دارد و یک پست اسکله ۳۰۰ متری آن برای کشتی ‏های ۵۰ هزارتُنی در شش ماه پیش به طور کامل مورد بهره ‏برداری قرار گرفته است.
ارجمندزاده ادامه داد: اکنون نیز کار صادرات از طریق همین اسکله در حال انجام است و پروژه تاسیسات زیربنایی جزیره نگین نیز مسیرهای دسترسی به ترمینال‏‌های مختلفی است که در مجتمع بندری نگین احداث خواهند شد.
وی عنوان کرد: تاسیسات شامل آب، برق، سیستم آتش‌نشانی است که کُل آن در پروژه تاسیسات زیربنایی جزیره نگین دیده می‏‌شود.
ارجمندزاده ادامه داد: بخش‎‌های دیگری که در مجتمع بندری نگین پیش‌بینی شده ترمینال‏‌های نفتی، کانتینری و جنرال کارگو است که با ادامه پروژۀ تاسیسات زیربنایی ترمینال‏‌ها نیز سرمایه‎گذران داوطلبی هستند که به اجرا آن ورود خواهند کرد.
وی در ارتباط با پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر نیز گفت: یکی از پروژه‏‌های که عملیات اجرایی آن آغاز شد ساماندهی و بازسازی پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر است که با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان اجرایی می‏‌شود.
ارجمندزاده گفت: در این پروژه ۱۵ ماهه کل ترمینال بازسازی و امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ مسافری با قابلیت مسافربری دریایی بین‌المللی در بوشهر فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار